Zamieszczone przez Lukas1141
LPG - czy założyłbyś jeszcze raz?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez hotrainJedynie fajnie było to, że miałem zamontowany kurek tuż obok wlewu paliwa i nie było widać tej "wtyczki"
Za każdym tankowaniem się dziwowali na stacji, że tak się da.
Oprócz tego podobają mi się jeszcze dwie inne rzeczy:
1. przełącznik gaz/benzyna też mam sprytnie ukryty i dlatego że go nie widać, nie wygląda to źle.
2. cena paliwa, no jednak zawsze wyjdzie taniej przy tankowaniu
Jednak pomimo tych plusów, nigdy nie pokochałem LPG. Od początku miałem z tym pod górkę, nie wspominając że trafiłem na partacza, chociaż instalacja niby dobra bo sekwencja BRC.
NIGDY WIĘCEJ LPG.
Komentarz
-
-
krystiano, właśnie taka do rur albo w arkuszach, jakaś wełna z folią budowlaną - generalnie dział budowlany w Castoramie i tego typu sklepach
Zamieszczone przez piotrek_osbutle min 55 l brutto
Niewykluczone, że fi 650 też wejdzie, ale np x 230 będzie już podnosić podłogę - a przy tej wspomnianej wyżej jest płasko.
No i ważna sprawa - wielozaworem do tyłu pojazdu :diabelski_usmiechSkoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
to może ja coś dorzucę instalacja na bezpośrednim wtrysku firmy ACON nie BRC czy VIALLE czy inna jakaś nadzwyczajna firma.... instalacja LPG na dotrysku paliwa, czyli przypuśćmy na 10 wtrysków 2 lub 3 są dotryski benzyny dla ochłodzenia wtryskiwaczy na wysprzęglonym silniku samoczynnie przełącza się na benzynę, rzecz czy czynność nie rozpoznawalna brak skoków obrotów i tego typu spraw przy przełączaniu... Ktoś napisze "a łeeee to i spala benzynę jak się zagrzeję lipa" ano tak taki silnik taka instalacja :-)
przejechane na razie 5 tyś bez problemów, poza wgranym nowym softem.
pozdrawiam
Komentarz
-
-
No dobra, ale takie cos ma od kilku lat AC STAG DPI 400 oraz Landi. Cena tez podobna.
Co do ilosci dotryskow, tylko realnie zalane dwa zbiorniki do pelna, przejechanie 2-3kkm moze cos powiedziec ile to wyjdzie w realu.
Podobno w listopadzie ma sie pojawic cos normalnego do bezposredniego wtrysku. Zobaczymy, zapowiedzi sa juz od wielu miesiecy
Komentarz
-
-
Coś normalnego w znaczeniu bez dotrysku? Od lipca mam lpdi vialle i jestem zadowolony. Jedyny minus to wysoką cena 8,5 tysiąca, ale jak każdą inwestycję trzeba przeanalizować czy to się opłaci. Benzyny paliła 11l, teraz gazu 13l (samego co najważniejsze). Nie zapominajmy, że każdy ma swój styl jazdy, a ja mu nie żałuję. Jedyne co bym radził to nie kupować małego silnika typu 1.2tsi albo 1.4tsi, bo niewiele mniej spali od takiego 1.8tsi, instalka będzie kosztować tyle samo, a bedzie brakowało tych kucy(oczywiście z silnika, a nie przez instalke, bo nie ma różnicy jakie paliwo idzie, moc ta sama).
Komentarz
-
-
Niestety gazownik nie posiada, a sam nie miałem czasu ani potrzeby. Może inaczej się wyrażę: jeździłem autem w sekwencji i tam było odczuwalne jak jechało na gazie, tutaj tego nie ma. Widziałem na yt test lpdi w kia cee'd i tam wyszlo chyba 2konie i 3Nm mniej na gazie, także tego nie da się odczuć.
Komentarz
-
-
Koledzy mam takie pytanko, czy wiecie gdzie lub może ktoś z Was może odsprzedać mi lub załatwić za opłatą zatyczkę, zaślepkę złącza 4pinowego/diagnostycznego LPG LR OMEGAS do O2T.
Otóż miałem takową, ale zapyziałe ASY z ASO Skoda zgubiły mi ją na przeglądzie a ja za późno to zauważyłem.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
może i ja się wypowiem...
2.0 + LPG - zrobiłem na tym 60 tys. w ciągu roku - raz tylko dałem do regulacji, a tak jak tankuje się sprawdzone LPG to nie miałem żadnego problemu
no i te koszty... jak policzyłem to jestem jakieś 6-7 tys. zł do przodu porównując do mojego poprzednika Octavii - Focusa 2.0 TDCi 136 KM - to chyba też mówi samo za siebie
teraz będzie 1.8T 180KM - octavia lub 1.8 150 Km - superb i pierwsze co to gazownik
jedyny minus - nie mogłem się przyzwyczic do tego że auto przyspiesza nie od 2 tys. obrotów, tylko od 4 tys. i zapasówka w bagażniku :P
Komentarz
-
-
od kiedy tylko zdałem prawko - a będzie już z 9 lat temu - jeździłem dieslem. była laguna 2.2 dci, mercedes C220, opel combo C 1.7 DTi, Ford Focus 2.0 TDi, Ford Mondeo 2.0 TDDi, octavia 1.9 tdi - więc chyba przekrój przez wszystkie auta.
znajomemu zajęło pół roku przekonanie mnie na LPG - a że przycisnęło mnie wtedy z kasą, a z wyliczeń wychodziło że dość dużo zaoszczędzę, zdecydowałem się na LPG.
teraz mogę stwierdzić tylko jedno - lepiej starszy, większy silnik benzynowy + LPG niż nowszy diesel... i w kosztach utrzymania, i w jakości jazdy. Wiadomo - musi LPG być dobrze założony i nie należy tankować u "wujka Zdziśka co ma tanio", zresztą z dieslem jest podobnie.
jeżeli chodzi o dostawczaki - tu się zgodzę - tylko diesel.
Teraz już jest w "stajni" 1.8T 180 KM Octavia RS - za dwa dni będzie LPG.
a kolegi Octavia 2.0 AQY - 370 tys przebieg, z czego 70 tys tylko na benzynie, reszta LPG - nadal bez wielkich problemów jeździ dalej
Komentarz
-
-
Re: LPG - czy założyłbyś jeszcze raz?
Zamieszczone przez t271828Jezdze ponad dwa lata 1.6+Landi - 50 tys. km bez problemow. Jedyne czego zaluje, to ze tak pozno przeszedlem na gazowa strone mocy.
Obecnie zastanawiajac sie jaki bedzie nastepny samochod patrze tylko na takie w ktorych bezproblemowo mozna zamontowac instalacje.
Ze lpg to zloty interes, oczywiscie o ile sie jezdzi w miare sporo i montazysta nie spieprzy instalacji. To rocznie mozna sporo zaoszczedzic... I tez teraz mysle czy kolejnego auta nie kupic pod lpg...
Komentarz
-
Komentarz